بر اساس آمارهای مرکز اطلاعاتی شبکه اینترنتی چین، میزان جمعیت افرادی که به بازی های آن لاین در چین می پردازند، حدود 330 میلیون نفر است که تقریبا 150 میلیون نفر آن ها را کاربران زیر 19 سال تشکیل می دهند.
به گزارش سیتنا (citna.ir)، آمارها از مراکز اصلاح و تربیت ویژه جوانان بزهکار نشان می دهد که 70 درصد از زندانیان در جرایم خشونت بار دست داشته اند و 80 درصد از این گروه از طریق اینترنت تشویق به ارتکاب جرم شده اند.
شانگهای و پکن در سال 2010 آمار بالایی در تولید بازی های آن لاین داشته اند، به شرکت های بازی های آن لاینی که تولیدات آن ها را به دسته بندی های مناسب برای سنین متفاوت بالای 12 سال یا بالای 18 سال تقسیم و نام گذاری کند، نیاز دارند. در نتیجه لازم است تا کاربران برای خود نام و یک کارت شناسایی برای ثبت نام در سایت های بازی ایجاد کنند، اما عده ای از نوجوانان هم سعی می کنند تا کارت شناسایی جعلی به عنوان یک فرد بالغ برای خود تهییه کنند.
فان چان معاون شرکت بازی های آن لاین "گامبر" در پکن گفت: این سیستم آنطور که انتظار می رود در شرکت های بزرگ بازی های اینترنتی کارایی لازم را ندارد زیرا که این شرکت ها قوانین و مقررات داخلی خود را برا ی کاهش خشونت در بازی های اینترنتی را دارند.
این درست نیست که بخواهیم برای جذب کاربران برای بازی در ابتدا از خشونت و یا تصاویر مستحجن استفاده کنیم، باید از استفاده از صحنه های خشونت آمیز در بازی هایمان جلوگیری کنیم و بجای پاشیدن خون از فلاش های نور و یا نوعی تاثیرات نوری در صحنه های مبارزه در بازی هایمان استفاده کردیم.
این سیستم آماری رتبه بندی در زمینه میزان خشونت، سکس و یا زشتی و خوبی بازی ها توسط دانشگاه پکن و هوان جو منتشر می شود، در این باره که این بازی ها در چه سطحی قرار دارند.
کارشناسان بر این باورند که این رده بندی در چین می تواند کارا یی داشته باشد که البته نیاز به همکاری دولتی دارد.
در ایالات متحده، جدول رده بندی برنامه های سرگرمی که گروهی غیر انتفاعی و مستقل است و به رده بندی بازی های ویدیویی و رایانه ای می پردازد.
انتهای پیام
:: موضوعات مرتبط:
اخبار ,
,
:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0